Vissa saker är inte okej



Alla kommer vi komma till en punkt i våra liv när vi står med ett problem som hur man än gör... blir fel.
Eller jag vet inte helt om man kan förklara det så, har svårt att uttrycka denna tanke i ord ska ni veta.
När någon man tycker om, någon man bryr sig om, någon man träffar ofta.. gör något som inte är okej.
Vad gör man då?

Ska man ens göra något? Det är den stoora frågan!

Gör man något, så kommer personen ifråga bli sårad, och även galet förbannad... man kommer troligen aldrig prata med varandra igen.
Gör man inget, så skadar det på ett eller annat sätt en annan människa, eller flera människor om man kollar i ett större perspektiv. Men det gör även mig förbannad, då personen drar fördel på andras bekostnad och slinker undan.

Hm.... detta är ett stort problem....

Något som jag troligen aldrig kommer att just göra något åt... Är jag feg då?
Är det jag som står vid sidan om som plötsligt har bollen i min hand, förmågan att göra något åt problemet, även om det skulle kosta mig så otroligt mycket mer än vad jag får igen av det....

Jag tror att alla som skulle läsa detta skulle känna igen sig, antingen genom en situation man befinner sig i just nu, eller en situation man en gång varit ....

För hur kommer det sig att vissa människor här i livet tycks kunna göra vad dom vill, när dom vill, och skiter sedan fullständigt i hur deras handlingar påverkar andra människor...

Alla gör vi fel, alla har vi sårat människor på olika sätt... ingen är perfekt... men hur långt får man egentligen hålla på? Inser vissa aldrig att NU är det dags att ställa saker tills rätta, även om det innebär en förlust för dom själva?

Vissa saker tycker jag inte är okej. Inte så konstigt kanske... men vissa saker är FAN inte okej... och ändå kan jag snällt sitta bredvid och låtsas som ingenting. Är det inte sjukt egentligen..?


Nu är jag upprörd, nu är jag lite smått arg... men jag kommer aldrig säga till!
Det kan vara den lätta utvägen, men i något som inte berör mig, något som jag egentligen inte har något med att göra, så kan jag inget annat göra än att stå vid sidan om och titta på när någon såras, och någon gör saker som inte är okej.

En tankeställare för vissa.... för det är meningen...





Något av sova på.... något som jag ska sova på




Tänk om folk kunde börja tänka på andra... hur skulle vår värld se ut då??






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0