Vänner som försvinner...och kommer tillbaka

Igår träffade jag en tjejkompis som jag inte träffat på väldigt länge...

visst har vi setts och pratat lite flyktigt... men vi har inte pratat..

Vi har varit bästa vänner... delat allt, pratat om allt, träffats nästan varje dag, ni vet så som vänner gör...

Men hon förändrades, ville inte träffas, gjorde saker som min vän aldrig skulle göra.. det var som om hon skulle hävda sig.. som om hon behövde förändras totalt.... all vänskap försvann - gick upp i rök

Jag försökte ett tag hålla kontakten vid liv, försöka igen.. men när jag inte fick något gensvar gav jag upp....
När hon sedan kom till mig ett år senare och försökte hade jag ingen lust att anstränga mig....

Men sen så började vi med en fika, prata lite allmänt... ringdes vid, några sms och sedan igår kom hon hem till mig och vi drack te och pratade om allt från gamla minnen till vad som komma skall...
och för en sekund kändes de nästan som om allt var som för 2-3 år sedan....

en förlorad vän som är på väg tillbaka in i mitt liv...

Kanske...

 


  

Blogg lisenloppan :Lisen, Vänner som försvinner...och kommer tillbaka






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0