Om att köpa saker på internet....

När jag slutligen bestämde mig för att skaffa ett VISA kort var den främsta anledningen att jag ville kunna betala med kort när jag köper på internet.
Vill man betala i efterhand eller postförskott ska man ofta betala upp emot 50kr mer, vilket jag slutligen blev lite trött på.
VISA kostar ju bara ca. 200 kr på ett år.


Jag har köpt en hel del saker på nätet nu när jag tänker efter, och inte en enda gång har jag tänkt tanken att jag
skulle kunna bli lurad.


För en månad sen så satt jag vid datorn och kollade runt lite och var intresserad i att hitta ögonfransfärgning. Jag letade och letade och hittade tillsist en hemsida med bara utbud och lite billigare än de andra, Satine.se. Jag valde det jag skulle ha, knappade in siffrorna från mitt VISA och tryckte på "bekräfta beställning" och pengarna försvann från mitt konto.


Tiden gick och inga varor kom och jag började tillsist fundera på om de haft slut på varorna och gett mig pengarna tillbaka, sånt händer ibland.
Men pengarna hade gått till Satine som tillhör något som heter Umeå kroppscenter i just Umeå...


Jag gick då in på hemsidan och hittade en mailadress och skickade ett mail och frågade efter de varor jag beställt och betalt för... och inget svar kom...
Jag sökte på organisationsnumret, på eniro, hitta, letade överallt. När jag fick fram telefonnummer så sa en röst att numret inte var i bruk och ett annat nummer att man skulle skicka sitt nummer....

Inget hände...


Ungefär där slog det mig  att jag kanske hade blivit lurad.. det var inga stora pengar... men det var någon som hade fått in mina pengar på sitt konto, från en hemsida som kanske bara var fekj... Vart skulle jag vända mig?


Så mycket man läser om folk som blir lurade på stora summor pengar över internet, och ändå är man så naiv...


Slutligen efter flera veckor fick jag ett svar att de skulle se vad som hänt med min order... Bra tänke jag!
Dagarna gick och jag fick inget svar, jag mailade igen och väntade, och väntade..
Då fick jag ett nytt mail om att de inte hade de varorna på lager och att de skulle få in dem 2 dagar senare den 8 december...


Dagarna gick och inget paket kom och när jag tillsist kollade på mitt papper så insåg jag att de var exakt 1 månad sedan jag hade beställt varorna, (leverans tid var max 5dagar!) + att det var den 17 december och tjejen hade sagt att varorna skulle komma in den 8:e!

Då skrev jag ett argt mail och sa att jag ville ha snabbt besked om var mina varor hade tagit vägen, och fick ett svar att jag skulle höra av mig om varorna inte kommit dagen därpå...


När jag kom hem låg där ett paket med det jag beställt och de hade lagt i en liten mascara som ursäkt för att de hade tagit så lång tid...

 




Jag blev då något gladare och tänkte ja då var det väl OK att jag fick vänta,
tills jag öppnar Mascaran....
och den är sönder,
borsten är knäckt inne i mascaran........





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0