Mamma idag fick jag 2kg rosa skumtomtar av några snälla gubbar!

Vilken dag...

Började starkt med att kedjan på cykeln hoppade mitt i en lång backe utanför mitt hus... Hoppade av cykeln och sprang upp för hela backen (jag var sen till bussen)
Svettig, trött och sen hoppade jag på en annan cykel och for iväg....

Kommer fram jag har missat bussen!

Kände mig sedan som en zoombie tills jag fått i mig frukost och morgonkaffe....

Lunchen bestod av julklappsshoppning, var en sväng inom Kicks och handlade ansiktsmasker
(bl.a. en CHOKLADMASK) vem  vill inte ha en sån!?

Sedan in på The Body Shop för att köpa presenter till mina gudföräldrar...

Slutligen Len Hud vid Hansa där två ansiktbehandlingar införskaffades!


Nu till dagens roliga händelse.. Ett par gäster kommer som skall besöka, tro det eller ej min mor...
de har två stora söta rosa burkar och jag sneglar lite men kan inte se vad det är...
När de har skrivit in sig och fått sina namnskyltar öppnar den ena killen en av burkarna och
frågar om jag vill ha en skumtomte....

Gottegris som jag är (ja, jag vet att du vet att jag är det Mammika, men Maria har skvallrat att du sitter och äter mina skumtomtar där ute hela tiden!)
ja jag säger JA TACK GÄRNA!
Men då säger killen, ne men ta hela burken .... 2kg rosa skumtomtar är mina, bara mina!

Jag och Mamma Anka tycker om fjäsk !  För killarna skulle upp och fjäska in sig hos mammsen med skumtomtar!
Så vi la några skumtomtar i skålen i receptionen (men nu har Mamma Anka ätit upp alla)

Och burken.... den fina söta burken, vaktaas av ingen mindre än mig själv ute i mitt vaktmästeri!


Så visst får man ta emot 2kg rosa skumtomtar av okända gubbar! I alla fall snälla gubbar!









Julen är räddad....! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0