Fuck växthuseffekten, istiden är här! ♥

Ursäkta mitt språk men detta inlägg krävde en start rubrik!

Hur kan det vara istid, och bara i skåne... vi pratar 70 cm snö, i Lund!
Malmö har knappt någon snö, men Lund har lyckats få allt...

Jag trodde någon skämtade när jag tittade ut genom fönstret i söndags morse... vi hade haft lite snö
sedan innan, men plötsligt var hela världen dränkt i snö...
Det var ett vinterparadis, det var som att vara på skidsemester!

Underbart till en början, härligt, vackert fint (så länge man var innomhus!)
Sedan gick jag ut för att gräva fram bilen, och vadar fram i en halv meter snö på oplogade gator (om det nu är ett ord)

Man kan inte se att bilen är en bil, den ser mest ut som en vit koloss...

När jag efter en halvtimmes jobb får fram bilen, skottar en väg från parkeringen till vägen och börjar backa ut bilen så sladdar jag bara runt... (och snön fortsätter att falla)

Efter att ha startat i trean och bilen faktiskt börjar rulla så tar jag mig ut på vägarna. Det är jag och ett tjugotal plogbilar ute och kör ca 9.45 på morgonen....

Allting går förhållandevis bra, jag kör lugnt och försiktigt (förståndigt!) på stora vägar där plogbilarna kört...
Allt går så där oförskämt bra tills jag ska köra in på min egen gata...

Där möts jag av en snövall.... ingen har kört där.. ingen plogbil har någonsin kört där... det är bara snö, snö, snö...
Jag testar försiktigt men hör bara hjulen spinna och ser den blinkande orangea knappen... DET GÅR INTE

Lämnar bilen... 30 meter från mitt hus... (mitt i vägen) springer upp för att be min kära fader om hjälp....

För att göra en lång historia kort.. det hela slutar med att bilen sitter fast i snön, 30 m (max) från mitt hus.. och jag och pappa får gräva fram hela vägen - och bilen.. för hand!

Så nu mina kära vänner har istiden kommit till Lund... ni är välkomna att hälsa på!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0