Besvikelsen... julens baksida

Nu är julen slut...

Allt man förberett, all tid man lagt ner på julförberedelser ...
Och nu sitter man här på jobbet, och vardagen är tillbaka   ♥


Min jul var mysig, halva dagen var det födelsedag (min kusin fyllde 21)..
sedan var det kyrka klockan 11.. ut och springa en mil mellan kyrkan och Kalle...
se på Kalle med glögg och julegottis.. sedan var det middag med dansk fläskestek...
ris a la malta.. dansa 17 000 varv runt granen...
öpnna de 132! julklapparna .. bli glad.. bli lite besviken...
God natt!


Julen för mig är förenad med nästan lika mycket glädje som besvikelse..

Jag försöker, och försöker men det är som en sjukdom, jag blir besviken...
Andra får snygga presenter som jag också vill ha (jag är medeveten om att jag låter som en barn-unge nu) andra får fler, och dyrare paket, jag får saker.. men inget jag önskat mig.. eller jag får saker som jag verkligen inte vill ha i julklapp...

Samma visa varje år.... försöker verkligen förbereda mig.. växa upp...
Men det går inte...

Jag anstränger ihjäl mig för att köpa presenter som folk verkligen vill ha... i år spenderade jag mer än någonsin...
Men när vissa då bara köper något i panik-köp eller när folk inte anstränger sig .. då tycker jag det är riktigt dåligt... (eller när jag och min bror köper fina saker till mina söta kusiner 19 och 21 år gamla, och de "har glömt att köpa till oss")

Sedan att man har bortskämda kusiner och en pojkvän som "bara" fick en ny laptop, en SOS-skidjacka.. en klocka.. en extern hårddisk... (sen slutade jag lyssna)... så är det faktiskt inte svårt att bli lite besviken...



Men på julafton kom det ett blomsterbud med en bukett röda rosor.. en liten söt nalle och ett kort där det stog:

"Jag hoppas du får en jätte mysig julafton älskling! Jag saknar dig och längtar tills vi ses"
...

Då kan man inte annat än smälta....... ♥   ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0